Miejsca, które odwiedziliśmy:

Podczas wizyty we Włoszech:

image 3

Pontedrera - rodzinne miasto włoskiej części uczestników naszego projektu. W tamtejszej szkole imienia Enrico Fermiego pracowaliśmy nad szczegółami internetowego centrum promocji regionów, a w wolnym czasie cieszyliśmy się urokami tej niezwykłej miejscowości. W Pontaderze mogliśmy zobaczyć między innymi futurystyczny projekt muru autorstwa młodego włoskiego artysty, a także zwiedzić muzeum motoryzacji... Czytaj więcej...

Florencja - stolica Toskanii, pełna pałaców i  wielu zabytkowych budowli. Mówiąc o tym swoistym mieście warto wspomnieć o ogrodzie botanicznym,  pięknych mostach, murze otaczającym całą miejscowość, czy  Kościele Trójcy Świętej. Podczas pobytu we Florencji przeżyliśmy niezwykłe lekcje historii , a także po raz pierwszy mogliśmy sprawdzić swoje zdolności językowe w praktyce podczas rozmów z przewodnikami... Czytaj więcej...

Piza - miasto słynące głównie z krzywej wieży, pełne innych równie ciekawych budowli. Dzięki projektowi Comenius mieliśmy możliwość zwiedzenia tamtejszego Campo dei Miracoi, pałacu w którego skład wchodzi olbrzymia katedra, baptysterium oraz wieża znana na cały świat! Wszyscy byliśmy zdumieni rozmiarami tego niezwykłego obiektu widocznego na terenie całej Pizy. Zapraszamy do obejrzenia  zdjęć... Czytaj więcej...
image 3

Lukka - malownicza miejscowość, pełna wąskich uliczek i rowerzystów. Niegdyś była oddzielnym państwem, dziś pełna zabytków znajduje się pod ścisłą ochroną. Samochody nie mają do niej wjazdu, a wszytko w obawie przed niszczeniem fasad i oryginalnych malunków na budowlach. Z tego powodu ludzie przesiedli się na rowery, a w mieście zamiast ulic pełno jest wąskich i krętych uliczek... Czytaj więcej...

Livorno - słoneczna, nadmorska miejscowość pełna uśmiechniętych mieszkańców. Nie sposób smucić się w takim mieście! Dookoła morze, palmy, plaże i słońce! Miejsce idealna na wakacyjny odpoczynek, posiadające walory turystyczne nieodbiegające od innych włoskich miast. Była to jeden z najprzyjemniejszych przystanków na trasie naszej podróży i niestety jeden z ostatnich... Czytaj więcej...